Att roa sig med när man är ledig


Efter kanske 2 timmars sömn (varken viva la vida eller räkna får hjälpte mot nervositeten och min totala avsaknad av trötthet) pallrade jag mig upp för att äntligen bli av med den dumma jävla visdomstanden.
Skitsur och jättenervös med lite mindre hjärtklappning kämpade jag mig upp för sjukhusbacken. Framför mig cyklar en man i 30 årsåldern, och vad han cyklar! Hurtbulle nummer ett, förvånad att han inte springer till jobbet? Kanske sprungit innan iofs. Han åker mot käkkliniken. Hoppas det är han som ska operera fröken Ankan. Jag vill ha en relativt ung, fräsch hurtbulle. Får jag en halvdan, halvtjock klimakterietant/ålderskrisgubbe går jag hem och drar ut fanskapet själv. Utan tvekan. Här ska inga slappisar få pilla i min mun inte. Noway José.

Börjar rätt dåligt med en pygmékvinna i 45 årsåldern med apotekettantglasögon och knallrosa läppstift. Scheisse. Hjärtklappningen är inte att leka med längre. Jag kommer dö. Helt säkert.

Som tur är kommer Einar (?). Jag älskar Einar. Jag var beredd att gifta mig med honom där och då. Runt 30, fräsch, välvårdad, trevlig. Typisk hurtbulle. Typisk snubbe som aldrig skulle göra några misstag. Einar stryker sina skjortor själv, han förbannar sig själv i år om han inte fick alla rätt på provet (vilket händer ytterst sällan), han äter bara råkost och har inga laster. Han är perfekt. Helt säkert snubben på cykeln.

Einar är lugn och vill säkert innerst inne asgarva åt mig och mina frågor om "vad händer om vi INTE drar ut tanden" eller, "Jag har faktiskt lite ont i halsen, är det verkligen så bra att operera då?", men det gör han inte.
Istället trycker han i mig kanske 4 feta bedövningssprutor, ger mig smärtstillande <3 och lindar in mig i gröna dukar.
Det spänner, trycker, borras och dras. Tanden tas sönder i bitar och dras ut lite i taget. Det knakas och jag känner hur bit efter bit rycks bort. Tjoff bara.

Blod och saltlösning i hela munnen, läppen bara hänger och här snackar vi dreggel. MUMS.

Känns extra bra att jag "kan få rejält svullna kinder, typ hamsterkinder, och bli lite blålila på högra kinden i upp till en vecka". Vilken jävla babe asså. Vi snackar freeeeeeesch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0