Framförhållning del 2

Att plugga till ett seminarie kvällen innan:

19.30 - ta fram textkompendie, ögna igenom schema, upptäcka att uppsatsplan ska vara inlämnat senast idag. Kraffsar alltså ihop en liten planering på spontanvalt ämne till uppsats och mailar iväg.
20.00 - börjar läsa i textkompendiet
20.15 - ansträngningen att hålla sig vaken börjar kännas påfrestande
20.30 - VAD I HELVETE?! 30 sidor?! Jag hade räknat med 10-15. MAX.
21.00 - inser att jag läst samma sida i säkert 15 min.
21.30 - måste bara kolla hur det gick för elfsborg. vinst!
21.45 - fruktpaus
23.30 - inser att jag låtsas läsa texten i 3 timmar. inser att jag har stora koncentrationssvårigheter och blir jättesur.
23.31 - ser på mitt lilla schema att jag ska läsa 15 sidor i boken också.
23.32 - håller andan, lägger ner alla papper i min nya skolväska (en påse från kappahl) och känner att sova känns som ett roligare alternativ.

Extra kul känns det också att jag på seminariet ska debattera för varför det är moraliskt rätt att äta kött. SCORE!

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0