monday drama @ hamngatan


19.20 vinkar jag av min fridfulle fader för att gå och fika med Hanna och Madde. Per S själv sitter tryggt vid datorn som alltid mellan 17 och 22 vardagkvällar.
När jag så anländer hem igen runt 22.00 och ropar det sedesvanliga; "hallåååå?" får jag desvärre inget svar. Aha! Dörren till datarummet är säkert stängd och där inne sitter han med surroundljud och flyger flygplan och larvar sig som vanligt. Trodde jag ja.

Söker igenom HELA LÄGENHETEN. Här snackar vi balkongen, kläkammaren, tvättstugan, badrummen. Ja jag tittar till och med under päronens säng (?!). Men ingen pappa.

Ringer syster, nej ingen pappa där. Kollar igenom en gång till. Ropar till och med efter honom som om han vore en lite hund. Nehejdå. Pucko, lämnar ingen lapp, lämnar mobilen på köksbänken.

Syrran ringer upp och är orolig, "är han inte ute o kör med bilen då?". Här snackar vi snubben som inte gjort något annat på hela dagen och som aldrig går ut efter kl 16. Han kör flygspel ok?

Går i alla fall ner i garaget och förbereder mig på att hitta snubben död eller avsvimmad. Väntar mig själv ett basebollträ i huvudet av den som misshandlat min stackars pappa när jag öppnar dörren till garaget.
Ingen misshandlare, ingen bil, ingen pappa.

Går hem, ringer syster och informerar om läget. "Vi väntar ett tag till då"
10 min senare kommer det jäkla puckot hem. "Åkte en sväng till Mc donalds och köpte hamburgare". Med ett nöjt flin såklart.
"Haha, men blev du orolig?" Klappar mig på huvdet och fnissar.

Efter att ha förklarat för honom att han är en jävla idiot som borde lära sig att skriva lappar om var han går pallrar han sig i alla fall tillbaka dit han hör hemma. Lägenheten bara vibrerar av hans flygplansmuller.


Kommentarer
Postat av: hanna

haha söta per :D mcdonalds såklart!

2009-07-27 @ 23:16:34
URL: http://nittonhundra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0