Rutiner


Måndag morgon
och det glamourösa i lukten av svett, öl och spya på platens känns plötsligt så långt borta. Som arbetslös ska det ju vara viktigt att skaffa sig rutiner har jag hört. Och ni kan inte klandra mig för att inte försöka.
Varje morgon krälar jag mig upp ur sängen och tänker att allt är skit och snart kommer världen dessutom gå under.  Detta följs i sin tur alltid av att för 100000: e gången förklara för min ömma moder att NEJ, jag vill inte att du tilltalar mig innan kl12. Tidigast.

Efter lite frulle och Corren (som skiner med sina upplyftande siffror om den högsta arbetslösheten bland ungdomar på 20 år och inte heller lyckas ändra min uppfattning om att världen ska gå under) bär jag och kaffekoppen iväg till rummet där vi kollar på det här för sjuhundraelfte gången. Vi inser snabbt att det fortfarande är bra och tre och en halv minut senare är det tandborsten som gör mig sällskap till den här .
Och sen är jag igång. Riktigt allt är ju inte skit. Inte Bruce till exempel.

Sitter morsan dessutom på en buss ut till Brunnby och Per S i egen hög person jobbar så kan allt detta utföras lite halvnaken och runthoppandes i lägenheten med lite högre volym än vanligt. Men man vill ju inte ändra allt för mycket på rutinerna, som är så viktiga.

Kommentarer
Postat av: världsvan no1

du har det bra du, själv sitter jag med sommarmatte-kurs och svär för mig själv..

2009-06-15 @ 12:28:58
Postat av: Anonym

jag joinar dig om 5 med lite sommarkurs i normativ etik! :D

2009-06-15 @ 13:51:21
Postat av: Ankan

alltså

2009-06-15 @ 13:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0