I'm BACK


Mina ben, ögon och hela mitt huvud säger åt mig att försöka ta de tre små tappra stegen till sängen innan jag ramlar ihop så jag ska alldeles strax göra det.

Men jag vet ju att ni är så nyfikna och jag känner att lite gnäll är på sin plats såhär på kvällskvisten när jag faktiskt har håll skenet uppe hela dagen och försökt fokusera på alla andra gnälliga svenskar och bitchiga fransmän.

Såååå, gnäll nummer ...

1. På mig själv. Som inte kollar tågbiljetterna tillräckligt nogrant. Vadå tåget gick kl 7.20 och vi står på stationen kl 8.15?

2. Frankrike/Spaniens kommunikationer. Inget tåg. Ingen buss. Flyget går om 6 timmar och vi ska ta oss från Toulouse till Girona lite hejsvejs.

3. Taxi. Sista alternativet. Dyrare än hela jävla resan so far. (Måste dock ge lite cred till stekarn sista biten som prata massa spanska med mig och spelade U2:s senaste platta och tyckte det var jättekul att vi missat tåget och att han fick åka till Spanien)

4. Taxfreen på flygplatsen i Girona. 42 kronor för en liten ask toffefee? Efter vårt elände? Tack för den trösten. Jävla tur för er att kaffet var gott va!

5. Ryanair. Hejsvejs 3 timmar försenat plan. Tack och lov för snake på mobilen och det fina i underhållningen att glo på sura svenskar.

Skönt att pappas kommentar till hela historien var: "Vad vare för bilmärke på taxibilarna?". (När jag senare drog upp vinflarren jag införskaffat åt dem sa han att det fanns en lite present till mig med under sängen, och ja, helt riktigt, där stod den finaste lilla plattan norrlands guld man kan tänka sig som plåster på mina sår)

Men hemma är jag och sängen ser jäääääkligt fin ut.
Bilder får ni en annan dag va.


Kommentarer
Postat av: linn

gött att höra att du landat i sängen

2009-10-17 @ 12:22:59
Postat av: Sara

hahahaha ankan då :D

inget ågatan ikväll . kan festa åt dig med :D

2009-10-17 @ 17:21:14
URL: http://hejdetarsara.tumblr.com
Postat av: Ankan

det hoppas jag verkligen att du gör sara =/

2009-10-17 @ 17:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0