It's gonna shine for you 'Cause I adore you


Varför har ungar höstlov?
Och varför samlas de allihop på subway? Mammor, ger ni inte era ungar någon mat hemma? Och varför betalar jag skatt för att småskitar ska få studiebidrag så att de kan köpa chips och mackor så att subway tjänar pengar så att jag kan få jobba där så att jag kan få pengar som jag ska skatta på så att de där jävla jävla jävla ungarna kan komma till subway eftersom deras mammor inte ger dem någon mat och de inte har något vettigare för sig när de har lov så att jag blir alldeles tlött i huvudet så att jag måste dricka sjukt mycket kaffe och försöka relaxa lite med friskis och helst vilja skjuta varenda lycklig jävel i gympasalen med det spygröna plastgolvet och de halvtrasiga lysrören i taket.


Friskis är förresten ett slag i sig. Väl där möts man alltid av minst tre goa och glada tanter, tända ljus och alldeles många människor med den där minen som bara skriker harmoni och lugn.
Ståendes på gympasalens äckligt spygröna plastgolv och det luktar lite skolgympa á la 1998 eller nått, och plötsligt försvinner människornas lugn och harmoni mot hetsiga och intensiva ögon och jag bara väntar på att de allihopa ska förvandlas till blodsugande vampyrer friskisstyle. Inget händer men jag drar mig ändå reflexmässigt sakta men säkert mot hörnet, med skeptisk min och armarna i kors. Varför vill hon att vi ska komma närmare mitten? Och var är hon den riktiga ledaren? Har hon redan slukat henne, var hon för bra? Varför spelar hon smurfarna? Och varför ser hennes ögon så konstiga ut? Är hon hög? Och var är hon den där med krulligt hår som alltid är här? Och hon den gamla magra tanten som ser ut som hon ska gå sönder? Fan när ska hon märka att hon inte tänt alla lampor i taket? Ah, nu kom orangehåriga snubben, han fixar lyset såklart. Och där är ju krullhåret, va söt hon är! Men kan hon sluta bara spela hårdrock, palla skutta till det. Jaha och varför har vi gjort 4 olika armövningar på raken nu? Och kan hon sluta se så läskigt taggad ut jag blir ju trött bara av att titta på henne, show some respect. Men snälla sluta tjoa då, ingen nappar ju. Du är ensam taggad och alla hatar dig och ditt pass. Och varför väljer en del de där utsvängda byxorna de är ju jättefula jag skulle ta de korta tajta. Och tittade hon just lite på orangehåret i smyg, är det därför hon spelar så mycket hårdrock, flörtar hon? Får man det? Oj nu är det bara 15 min kvar och fan hon är en sån som har avslappningen innan stretchningen men okej låt gå för den här gången.

Imorgon ska jag vara ledig, hålla mig borta från friskis, dricka öl och sjunga singstar.
Lite hejsvejs sådär.
Peace.



Kommentarer
Postat av: hanna

haha! perfeekt beskrivning av det där psykostället :D



ps. bilden passar bra i sammanhanget

2009-10-30 @ 01:13:48
URL: http://nittonhundra.blogg.se/
Postat av: Anton

fan va långt, jag är för bakis för att läsa såna här texter angelica

2009-10-30 @ 11:40:32
URL: http://modebloggarens.blogspot.com
Postat av: Pontus

Måste säga att jag ofta småfnissar lite fånigt för mig själv när jag läser din blogg, helt klart intressanta observationer!

2009-11-01 @ 22:03:48
Postat av: eva

Kan bara hålla med det Pontus säger...........garvar mycke ska du veta:)))))

2009-11-17 @ 14:46:21
URL: http://www.eszmycken.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0