märkt för livet


Det så kallade livet i Norge har satt sina spår. På olika sätt. Gröten har börjat intas utan mjölk, kaffet är numer väldigt svart, mardrömmar om Clarion, diabetikerspyor och norska BFs förekommer och ett starkt hat mot fulla norrmän som äter julbord elelr har personalfest har utvecklats.

Men den tiden är sedan länge glömd och nya tider hägrar!

MEN. Ett problem har dykt upp. Ger mig tunghäfta.

Jag har upptäckt mig själv med att slänga in små små norska ord när jag hjälper kunder på subway. ?!?!?!. NEJ TACK.

De flesta går att leva med. Typ "de var det hela?" istället för "var det bra så?"

Men, vad säger man när de går? När de fått sin jäkla sub, sin dricka, sina kuponger och rabatter och med en butter min går därifrån utan ett ord?
"Hhhhaaaaaaaaaddeeeeeeee". NEJ.

Vad säger man? I början bara flög det ur mig som någon slags reflex. Nu stoppar jag mig själv mitt i det hela. Men på något sätt låter det inte lika bra med "HHaauäähhrmmm".

Så vad fan säger man? Hejdå? Låter inte lika trevligt va. Hejsvejs? JA.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jobbar du på subway i linköping? o:

2009-10-11 @ 15:27:18
URL: http://helenaekman.devote.se
Postat av: Angelica

yes I do =)

2009-10-11 @ 21:01:36
Postat av: Oscar

Det är helt klart ett problem, tycker norska staten ska ersätta alla svenskar som är så pass skadade av att ha knegat i detta land. Min lösning har blivit att jag säger lite mer "Ha det bra" men måste erkänna "HAAADDDEEE" har skadat mig!

2009-10-15 @ 10:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0