tips från coachen


Kära gäster på Subway, om ni inte är medvetet ute efter att förpesta min dag, så uppmärksamma hemskt gärna råden nedan.

1. Snälla lämna alla dessa jävla kuponger hemma. Det finns sjuhundrafyrtioelva stycken och jag kan knappt slå in en vanlig meny på kassan än.

2. Mumla inte där bakom disken. Lokalen är full av skrikiga tonåring och högljudda män, jag är kort och inte bra på att varken höra eller läsa läppar genom en glasdisk.

3. När jag gör misstaget att ta fram en 30 cm macka istället för 15 cm till dig, snälla uppmärksamma mig på detta innan jag lagt på alla dina pålägg och precis ska lägga in den i ugnen. Speciellt när det finns 15 andra hungriga människor bakom dig som bara blir grinigare och grinigare. Jag är mänsklig och kan fela jag med.

4. Fråga inte mig vilket bröd som är godast, vilken macka som är bäst, vilken storlek man blir lagom mätt på, vilka grönsaker som passar bäst till påläggen, eller vilken dressing som passar bäst ihop med det andra på mackan. Jag vet inte och jag bryr mig inte. Har du gett dig in i leken får du leken tåla. Och frågar du mig om tips så kan du räkna med att jag hittar på något. "Honungssenap är min absoluta favoritdressing, den passar nästan till allt" *påklistrat leende*

5. Gnäll inte på mig när det är dyrare med en macka+liten läsk än det är med macka+mellanläsk+chips/kaka/äpple. Jag har, trot eller ej, inte besämt menypriserna.

6. LE LITE FÖR FAN!


Tack på förhand! =)
Pusselipuss

Kommentarer
Postat av: Kristin

Underbart inlägg! Och ååh vad jag känner igen mig :p



"Jag röker väldigt sällan så nä jag vet inte vad som motsvarar en rosa blend, nej du kan inte lösa in för gamla presentkort och NÄÄE DU FÅR INTE BETALA 20 SPÄNN FÖR GODISPÅSEN SOM KOSTAR 22!"

Gaaah. Människor är dumma i huvudet alltså.



Välkommen till service-yrket ankan! Snart kommer du hata det lika mycket som jag ;)

2009-10-01 @ 22:31:46
Postat av: Ankan



haha, de är fan värre än norrmännen asså :P

2009-10-01 @ 22:40:42
Postat av: Linnea

åååh jag vet - folk som vill att man ska rekommendera något!! det är inte som att jag har ätit mig igenom hela sortimentet. ibland förstår jag inte varför man valde ett serviceyrke alltså.

2009-10-01 @ 23:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0