"det är lite 'vi hade iaf tur med vädret' över det hela, fast det är lite kylslaget"


Vårens första vårcruise inplanerad. Och PLANERAD in i minsta detalj. Här skulle det handlas pastasallad och ätas bulle med kaffe och göras eld och solas och allt sånt va.

Stämningen blev en gnutta sämre när en liten polisis visar sin fina kroppshydda framme vid vägkanten. Vi som precis insett att vi faktiskt kört fel.

F: Alltså seriöst det här ÄR inte rätt väg
A: Mjää jag tror inte heller det va
A: OH JÄVLAR EN POLIS!! AHHH HAN VINKAR JU IN MIG!!
F: Va faaan!
A: AAAAHHH VAD SKA JAG GÖRA?!
F: STANNA STANNA!! KÖR IN!
A: Fan fan fan, hur snabbt körde jag? Vad är det för hastighetsgräns? Visst körde jag inte för fort? VA?!
F: JAG VET INTE!! Har du sett nån som stått med laser?
A: Nej nej, det stod ingen, det är säkert bara rutinkontroll!
F: jaja, de kanske letar efter nån
A: jaja, de tror vi är bankrånare eller nått, det är lugnt.

Polisen letade tyvär inte efter bankrånare men gjorde rutinkontroll och var bussig att lägga till en liten fortkörningsböter á la 2800 på det. Trots mina tårfyllda valpögon och hintar om att "jaha där rök halva månadslönen då, vi som bara skulle på en liten utflyk när vi äntligen är lediga och jag som ALDRIG åkt dit för något tidigare, jag var heeeeeeeeeeeelt säker på att det var 90 här"

Heart of ston I tell you. Ingen sympati där inte!

Självklart åkte vi tillbaka och letade efter hastighetslasermätarpoliskillen så att vi kunde köra över honom. Men han var väl gömd inne i buskarna och vi var kissnödiga och sugna på mat och nya äventyr!

Därför bestämde vi oss för att köra världens kringelkrokomväg (tack eniro), höll på att köra över en hund och hela bilen började lukta lax. Det hörde liksom till på något sätt.

Men hunden blev ju faktiskt inte överkörd, och fram kom vi ju, och laxlukten försvann den med.

Och som Per S själv sa:

P: Hur fort sa de att du körde?
A: De hade mätt 91, men sa att deras drog bort tre km/h och att min borde visat ca 2 km/h mer, så vår borde ha visat 96 km/h
P: kolla du på den när de stoppa dig då? Hur fort körde du?
A: Jag tror faktiskt jag låg runt 95 där nånstans
P: Jaha men det var ju bra. Då vet vi ju iaf att hastighetsmätaren stämmer.

Livet från den ljusa sidan va!



Kommentarer
Postat av: eve

haha tur att mätaren stämmer!

men usch, 2800 fy faen

2010-04-15 @ 09:03:45
Postat av: Agnes

Kul att se dig i lördags lille fylleknutte! Skulle på-riktigt-på-riktigt gärna vilja träffa dig igen- men när vi är på samma nivå!



pöss

2010-04-20 @ 21:15:17
URL: http://agnesboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0