she works hard for the money


Hård hård vecka va. Ankan is slutkörd va!

Vecka 16 var veckan då jag kidnappade Filleboy. Packade bilen full med sovsäckar, liggunderlag, gummistövlar, ficklampa, tält, osv för att sedan sätta på honom en ögonbindel, irra bort honom genom att låtsas köra fel 10 ggr i lamobohov och slutligen landa i självaste metropolen Örebruuuueee. Bo på hotell check, simhall check, oliver och öl check, italiensk restaurang check, hotellfrukost check. Tror grabben blev wuätt nöjd med sin 21 årspresent faktiskt.

Sen vare full rulle med jobb, massa fika och helt plötsligt vare helg igen. Ingen match blev det så jag förgyllde istället min lördag med att soppa upp matrester från jobbiga barnfamiljer som tror att man ska kasta tacosen i munnen och missa 99 % av gångerna, istället för att bete sig som normala civiliserade människor och äta med kniv (den vassa) och gaffel (den med pinnar). Hejochhå I tell you.

Mellan jobb lördag och söndag passade jag på att svepa en kaffe, ta en snabbdusch och omvandlas till discokula á la rislampa från ikea och 20 meter folie för att hoppsa iväg på 80-tals fest. Kulan hade fett kul och insåg att 80 talsmusik funkar supert att dansa till, speciellt när man har en 5 ggr större omkrets än i vanliga fall.

Söndagen fortsatte i soppandets och låtsasvaratrevligmotkunderduegentligenvillslåpåkäftenstilen men avrundades med en ack så trevlig spakväll hemma hos el kusino där det bjöds på kanelbullar, kaffe och babylen hy.

De 2 ½ timme som återstår av veckan är schemalagda i soffan med äggmacka och mjölk firandes min lediga mån+tis. Viva la vida! Äntligen helg va!

PS: passade även på att "fira" att jag nu haft ett seriöst förhållande i 6 månader (vuxenpoäng) med den där Filip. Han äter alldeles för mkt vitlök för min smak, han snarkar så jag numer måste sova mer öronproppar, han lämnar sina äckliga gamla kalsonger på mitt golv, han slänger sig på min nybäddade säng och visar ingen respekt för min bacillskräck när det kommer till att dela päron. Dessutom äter han oss ur huset, "som ett djur" som Per S sa.
MEN, han är rätt söt, bra simhallshäng och helt ok att pussa på när han inte ätit vitlök. Dessutom står han ut med mig när jag deppar ihop över fortkörningsböter, när jag är på mitt allra sämsta hungrighumör och när jag tjurar över att han öppnar leksaken ur MITT kinderägg innan jag själv hunnit (vem gör en sån sak egentligen?!). Så han får nog duga ett tag till. PUSS påre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0