Let all the trumpets blow. Give them a hell of a show, rip it up and let it go.

Hösten är officiellt här och hela min kropp skriker efter gula löv, mörka kvällar och allt annat sånt klyschigt och mysigt som hör hösten till. September I love you.
Trots att jag känner mig smått berövad på den underbara sommaren jag hade väntat mig med 30 graders värme, strandhäng, glass och en jäkla massa sol så är jag nöjd. En av de mest regnrika sommrarna i skåne på många år, men, solstråle som jag ju är, väljer jag att inte klaga. (=DEN HÄR JÄVLA SOMMAREN VAR KISS OCH JAG DÖDAR DEN VÅGAR YTTRA SIG MINSTA LILLA OM MOTSATSEN ELLER SÄGA "JA MEN DET VAR JU IAF FINT DEN DÄR VECKAN I JUNI"). Solstråle.
Solstrålen har idag besökt Mr tandläkare, aka Ola. Glad och käck skånsk farbror i sina bästa år. Väldigt opassande person som tandläkare. MEN, han var nöjd med min välvårdade mun, alltså är jag också nöjd. Bara betala och se glad ut. Ringa lilla mamma och be om sponsring för nya gymkortet. Hon är bäst alltså. Pappa med va, men morsan ska alltid spela svårflörtad på sponsringsfronten. Mer utmaning liksom. Kräver lite fjäsk och flört. Typ på bloggen och så. Pappa hostar ju fram plånboken innan man hunnit säga hej. Puss på er!
I min välvårdade mun fanns förövrigt 2 visdomständer på väg upp lite sakta men säkert. Med tanke på hur det gick för den förra stackaren som inte fick plats, blev krossad i tusen bitar och utplockad, så känner jag mig inte speciellt positiv till dessa nyheter. Den glade skånske tandläkaren däremot trodde att det här nog skulle bli nemas problemas hur det än skulle gå. "Det är skitlätt att plocka ut de där, och kul också!". Jojo. Tandläkaren tillbaka till jorden tack min mun blöder och jag gråter och mitt konto är snart sönderslitet. Men skitskoj, verkligen.
Skolstart idag och jag verkade nästan vara den enda som var pepp. Trots det satt alla och antecknade frenetiskt medans det var jag och Johan som diskuterade om föreläsarsnubben var mest lik Tomas Ledin eller Gollum. Man är väl kvinna och kan lyssna och klura på såna där väsentliga saker samtidigt. Värre blir det för Johan. Tur att han alltid har mig och min visdom vid sin sida.
Nepp, no time för sånt här tidsfördriv, odjuret är snart hemma och måste matas!
Smell you later va!
PÖSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0