Well, the streetlights shine down on Blessing Avenue

Guten tag kära läsare!
I vanlig ordning den här sommaren visar sig Malmö från sin vackraste sida med svart himmel och regntunga moln! Vilken härlig dag! När filleboy skuttar iväg som en ivrig 7 åring på julafton till sin första dag i skolan roar jag mig med att göra massa vuxensaker. Typ ringa till tandläkaren. De var hemskt intresserade av mitt erbjudande att ta min knappa förmögenhet så jag kan få komma dit och se efter om jag har några hål. Gymmet kände likadant och jag var varmt välkommen att förlänga mitt kort för knappt en 5e del av lönen! Ta för er!
Tog en snabb kik på höstens skolschema men ångrade mig snabbt. Fick skrivkramp bara av att skriva upp allt i min stackars kalender. I samma stund ringde jobbet och hörde om jag ville jobba lite lördagar fram över. Jajjemän jag tackar och tar emot och tröstar mig med att jag förhopningsvis får ett lite fetare konto i höst än vad csn hittils erbjudit mig i alla fall.
Passade även på att i regnet plåga min stackars kropp med en löprunda. Spontanintervall när skånes något psykotiska (är det ens ett ord?) valde att attackera mig. De hade inte en chans men jag valde ändå en annan väg tillbaka. Man vet aldrig.
Ikväll ska jag ge mig på att supa Filleboy under ordet. Wish me luck!
Ciaooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0