Fåosta daugen i skåoulaan

Hejsvejs!
Har haft finbesök av Madeleine hela helgen va! Kollat in Malmös shopping och fikautbud. Sliter hårt på benen va! Men nu är hon back in Linkan igen och tramsar med alla arbetsterapeuter :(
Idag har jag haft min första introduktionsdag i skolan. Efter en halv natts sömn med mardrömmar om att de andra barnen skulle kasta ruttna ägg på mig och retas hoja jag i alla fall, lika naturligt och enastående snygg som vanligt.
Skolan tog emot mig med öppna armar och gav mig en plats i aulan med ungefär 80 andra stackars nervösa framtida socionomer. Bengt kom och berättade lite om den första KÅÅÅOOUURSEN om socialt arbete i praktiken. Någonstans här bestämde sig mina ögonlock för att inte vilja vara öppna  men det vid tillfället extremt roliga i att återupprepade gånger höra Bengt säga KÅÅÅOOUURSEN, KÅÅÅOOUURS eller KÅÅÅOOUURSERNA höll mig ändå vid liv under informationen.
Efteråt var jag snabbare än snabbast och lokaliserade snabbt var man kunde införskaffa sig lite billigt kaffe, fixade det och gled sedan igenom resten av dagen utan besvär. Alla var snälla och ingen kastade saker på mig! WOHO!
Mina två favvisar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0