Om konsten att överleva

Hejsvejs va!
Om jag säger att i helgen hade vi 7 killar (och endast en liten tjej) boendes i vårt vardagsrum i vår tvåa, undrar ni om jag fortfarande lever de eller om det är min ande som skriver?
Om ni gör det så kan jag i alla fall meddela att jag lever. Tror jag.
Hur överlever man då när denna märkliga typ av homosapien bestämmer sig för att ockupera vardasgrummet med öl, svett, fisar och halvtaskiga skämt? När de efter att ha krupit i säng kl 05.00 bestämmer sig för att kl 9.30 morgonen efter vakna till liv genom att dra på stereon på högsta volym och återuppta de halvtaskiga skämten? När de häller ut kaffe på vita mattan och vita bordet, slår sönder en flaska parfym i badrummet eller skvätter lite köttfärs över spisen?
Jo. För det första klänger man sig fast vid den enda kvinnliga varelsen och håller sig vid henne under hela helgen. Känner att hon luktar parfym och inte ens är kapabel att prata om fotboll, hockey eller dunka en i ryggen. För det andra så ser man till att dricka antingen en jäkla massa kaffe, eller en jäkla massa vin. Och för det tredje ser man till att aktivera dem. Man tar med dem ut på låååånga promenader, matar dem, ger dem bullar och tar med dem ut att dansa. En del aktivering klarar de dock av själva. T.ex kan de tydligen stå på händer, klättra i träd och vara ute på krogen till kl 6 på morgonen helt själva!
Och hade det inte varit för att de faktiskt kan vara jäkligt roliga (att skratta ÅT och MED), eller att de lyfter upp en och kastar en på dansgolvet, eller att de lämnar lite öl på balkongen, ja, då vet ifan.
SÅ, trots allt, tack för en trevlig helg va!
Annars är det vår här i Malmö. Hela staden börjar blomma och folk ser glada och kära ut överallt. De hälsar till och med på gymmet nu för tiden.
Idag var jag ute och sprang längs med stranden, med solen och öresundsbron i ryggen, sand och tång under fötterna, havet bredvid mig och turning torso framför mig. Ganska svårslaget om du frågar mig.
På torsdag åker jag på blixtvisit till Linkan till Söndag, då Filleboy drar på träningsläger i Turkiet (!!) i en vecka och lämnar mig helt ensam här hemma. Därför blir det kvalitetstid den här veckan innan jag nästa vecka klänger mig fast vid Norrland och co! Ikväll blire soppa och bio! Vardagslyx it is.
Vill även passa på att tack russinen Ahlström för kassarna med mat som följde med besöket i helgen! Djupt uppskattat!
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0