The big bang


Kära läsare!

Vilken dag! Vilken helg! Vad bra jag har det!

Trots en Norrlänning på vift norrut, en Madeleine kvar hemma i Linkan och en Filleboy i Turkiet så är jag, så nöjd man kan bli.

Hela äventyret började redan i Torsdags då jag till min förskräckelse insåg att jag gjort det igen. Det där med tåg alltså, vilken grej. Bokat biljetten åt fel håll. Jajjemän du läste rätt. Måste ändå känna mig rätt nöjd med att jag insåg mitt misstag hela 9 (!) timmar innan tåget skulle gå! Sen att det är minst en månad sen jag boka tågbiljetten det är en annan femma.
Efter att ha gråtit och brutit ihop lite över telefon med mamma så var det i alla fall nån (kanske den enda) snäll själ på SJ callcenter som valde att hjälpa mig och fixa nya biljetter och allt!
För att helt komma över morgonens trauma tvingade jag Lina och Frida att pallra sig ner till centralstationen hela 2 ½ timma innan tåget gick för att dricka kaffe med mig och se till att jag kom på rätt tåg, rätt tid, rätt plats.
Allt gick fint och jag hann med tåget och allt. Om än lite rödgråten då Filleboy valde att dyka upp och vinka av mig efter att ha stressat från träningen. Gulligull liksom.

Väl mött blev jag i Linkan av självaste pappa som fortfarande inte känner igen mig i brunt hår men kompenserade det hela genom att fixa äggmacka och mjölk åt mig så fort jag klev innanför dörren.
Vardagsrummet är totalnytt och mitt rum är numer gästrum men kylskåpet relativt välfyllt och servisen helt till min belåtenhet! Tack för allt!

Fredag
och det var full rulle med släktkaffe, Bruice 'n' cruise med Madeleine, the one and only. Lite kylslaget men ack så underbart! En massa babbel, lite förvirring och fnitter, ett givet stopp på systemet och en jäkla massa kaffe. Kvällen spenderade jag utslagen på syrrans soffa och fredagsmys med hela familjen á la massa godis, vin och TP. Hur bra kan man ha det?

Lördag och lönehelg i Linkan innebär fullt med folk på stan och jag gick miste om min kaffe och kanelbulle på gyllentorget på grund av bristen på sittplatser!! Katastrof. Mamma tröstade dock med ny tröja och fina örhängen såklart. Tack morsan!
Dag blev kväll och POFF så satt jag åter i Maddes soffa med ett glas vin i ena handen och lite nötter i andra. Vi traskade till kvällens fest där vi självklart var snyggast och roligast i vanlig ordning. Vi sjöng lite Bruice och lite abba och snyltade oss sedan till gratis taxi in till stan och alla köer. Efter mycket om och men blev det platå i vanlig ordning där jag tappade bort nästan alla och stället stängde en timme efter att vi kom dit.

Och sen POFF igen så var det Söndag och dags att åka hem. Morsan bjöd på brunsås och potatis och hela familjen Solmér vinka av vid stationen. En liten lyckotår och en kaffe senare rullade jag så in på Malmö centralstation igen. Tog bussen hem, lyxade till det med äggmacka och havrekuddar och, efter att ha sökt igenom hela lägenheten på mördare och annat ont folk, somnade jag som en liten bebis.

Måndag och efter 10 timmars sömn känner jag mig som en människa igen. En duktig människa till och med som åker till skolan och pluggar och ser att jag klarade tentan!! :D
Firade det hela med att cykla till gymmet och där valde jag helt från ingenstans att fyra av en JÄTTEBRAKARE medans jag gjorde situps. Och nu skojar jag inte, det var en mindre jordbävning. Helt utan förvarning. Under några sekunder visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, men valde det förstnämnda. Helt utan humor är man väl inte född ändå? Tanten som satt några meter därifrån verkade dock ha det sämre. Snacka om mördande blick. Jag fortsatte min situpssession och gick sedan nöjd därifrån.

Typiskt dig sa både Frida och Madde och Fisa bör man annars dör man sa Rikard. Helt rätt tänkte jag.

Resten av den strålande dagen spenderas i soffan med två vänner och en bra film. I morgon har jag en inbokat fikadejt med Victor i Loooouuuund! Härligt!

Hejsvejs!

(Bilder finns nedan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0