Love, aint nothing you can take, it’s a little thing we make

Veckan inleddes på dramatiskt vis med Ankan på marken med nya cykeln (aka gula faran) och huvudet i bilen som stod parkerad bredvid. Byxor, tröja och jacka trasigt, blåslaget knä samt arbåge och ömt huvud. Ni kanske kan förstå att Filippo hade en tuff eftermiddag, ingen sympati var tillräcklig! Har inte bestämt mig än om den lilla olyckan var regnet, spårvagnsspåren eller bilens fel. Jag var i vilket fall INTE inblandad som ni kanske förstår. Ja, inte mer än att jag fick ta smällen då.
I fredags eftermiddag rullade päronen in i Malmö och jag har vallat dem, matat dem och berikat deras liv enbart med min blotta närvaro. Eftersom Sverigedemokraternas fantastiska ungdomsförbund valde att förpesta hela vår lördag med att ställa till demonstration mitt i stan blev det inte så mycket shopping, men dubbelt så mycket spänning såklart.
Resten av helgen bestod av mycket mat, mycket vin och mycket kramar. Allt som hör en russinhelg till med andra ord. När de åkte i väg i söndags fällde jag kanske en liten liten tår i smyg, men, lillfamiljen var snabba på plats för traditionella söndagsmyset, och jag fick välja film! NÖJD.
Annars ser jag fram emot framtida äventyr, redan nu i helgen när snyggaste Hanna och Madde kommer hit och hälsar på! Som Anne på jobbet sa "jag kan tänka mig att det blir rätt vilt när du har tjejhelg, du verkar ju rätt förtjust i det här med rödvin". Helt rätt va! Mycket fika, tjejsnack, måla naglar och kanske ett litet litet glas vin på det!
Igår var jag på gymmet och lärde känna Carlos från Uruguay. Han är pensionär och vet inte vilken veckodag det här, en riktig livsnjutare! Han lärde mig nästan allt han kan och tyckte det var så roligt när vi tjejer kom till gymmet, för då uppförde sig alla unga killar mycket bättre. Han berättade om sin dotter som han brukade träna med men som nu bodde i Paris och hur mycket han saknade henne. Han hade två barn i Uruguay också och skrattade högt åt mig och sa "du är tokig Angelica" när jag frågade om de brukade träna ihop när det träffades.
Allt som allt, life is good and you know it va!
PÖSS

Kommentarer
Postat av: Anton

Finfint låter det hörru! Ta hand om breudarna när de kommer té helgen. De verkar taggade! Pöss

2011-10-19 @ 19:40:32
URL: http://modebloggarens.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0