The autumn leaves, all red and gold

Hösten är enligt SMHI inte här riktigt än men enligt dem skulle det bli en fantastisk sommar också, så mitt förtroende för dem är SÅDÄR.
Sensommar kanske egentligen är det rätta ordet, men hösten ligger precis runt hörnet, det känner jag. Och jag gillart va!
Förra veckan drog jag och Frida inte bara en fet löprunda i pildammsparkens solsken utan jag passade även på att damma av min gamla kamera och fotograferade både höstens och Fridas strålande skönhet. Inspirationen flödar minsann! På jobbet och i skolan sitter de flesta skånska själar och tittar ut genom fönstret, drar en sån där djup suck som nästan kan liknas vid pappas snarkningar (ni vet, när han bara "vilar ögonen lite" och det låtar som att han skjuter bomber med hela munnen ungefär) och mumlar nått om att nu blir det kallt och mörker och fryser gör de visst hela tiden också.
Och vad gör jag? Jo, jag MYSER. Efter deceniets mest skrattretande påhitt till sommar, kan man väl i alla få njuta lite? Hösten innebär inte bara trevliga promenader, vinkvällar, fina löv och snygga kläder. Mest handlar det om MYS. Och det här är något jag skulle vilja påstå att jag är något utav en EXPERT på.
Just därför har jag infört en ny tradition. Söndagsfilmen. Nyblivna malmöbor som Anna, Oscar och Pontus, fantastiskt trevliga människor förövrigt, har fått äran att inleda och hittills valt varsin film. Det har gått ... helt OK. Pontus inledde med en riktigt skräpig amerikansk blaska men jag förlät honom enbart tack vare hans östgötska påbrå.
MYSA (för det stavas med stora bokstäver) kan man även göra i skolan. Faktiskt. En kaffetermos och saken är biff, så att säga. Eller på möllan en måndag med kaffe eller vin eller vad man vill samt lite klasskompisar.
Man kan även MYSA på fredagar med lite blandat löst (men ändå trevligt) folk. Lite ost och kex från Karoline och popcorn (classic!) från Eric och myskvällen kan knappast gå fel.
Lördagar kan man halvMYSA lite med Filippo och hans (och min lite också kanske) nyfunna vän Oscar, som tyvärr också verkar ha ett stort intresse för det här med sport på tv. Han också. Därav HALVmysa. Jag serverades dock en liten öl samt fantastiska hamburgare efter en hård arbetsdag så jag var nöjd som en häst.
För er som undrar, fortfarande ingen panik eller ångestattacker över lägenhetsköpet. No no, still alive. Tror min ömma moder har frågat mig MINST två gånger per samtal nu om det "känns bra med lägenheten nu då?". SVARET ÄR JA. Hör och häpna, jag känner mig coollugn! Faktiskt verkligen. Roligare än så blir det inte.
Himlen är brandgul utanför fönstret och Malmös höstvindar har börjat jävlas med mig. Ett skarpt tecken på att jag bör ägna lite tid åt de där böckerna. "Att se bortom symtomen" ska plöjas igenom och fram ska det komma lite fakta om Borderline och posttraumatiskt stressyndrom. Kan knappt bärga mig! Har ni inte hört nått ifrån mig inom en vecka har jag drunknat i all min nya kunskap!
CIaoooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0